רכבים חשמליים הם לא רק איזשהו טרנד מוטורי. הם העתיד והם כאן עכשיו. הם יכולים לעזור בהפחתת הזיהום, להפחית את הביקוש לדלקים ולספק גישה לאנרגיה נקייה למי שיכול להרשות זאת לעצמו. ועם יותר ויותר רכבים חשמליים על הכביש, יש צורך בעמדות טעינה.
עמדות טעינה קיימות מאז שנות ה-1800, אך רק בשנות ה-80 הן הפכו נפוצות עם כניסתן של תחנות טעינה מסחריות ל-EV. מספר עמדות הטעינה של EV גדל באופן נרחב לאורך זמן עקב מדיניות ממשלתיות ברחבי העולם ותמריצים שדחפו את יצרניות הרכב להפוך את הטכנולוגיה הזו לזמינה במחיר סביר. כיום, יש אלפי תחנות טעינה אלה ברחבי צפון אמריקה. בישראל, אנחנו עתידים לראות עשרות תחנות נוספות בשנים הקרובות.
השיטות הנפוצות לטעון רכב חשמלי
ישנם סוגים רבים ושונים של שיטות טעינה שניתן להשתמש בהן כדי להטעין רכב חשמלי. השיטות הנפוצות ביותר הן עמדות טעינה וכבלי טעינה. כמו כן, תוכלו תמיד למצוא את עמדות הטעינה הציבוריות, כאשר אלו ממוקמות לרוב בחניונים ציבוריים או ליד מבנים ציבוריים כמו מרכזי מסחר.
חלק מהעמדות הן אפילו חינמיות בחלק מהמיקומים, אך ייתכן שתצטרכו לחכות זמן רב לפני שתוכלו להתניע את המכונית שלכם. אם תרצו עמדת טעינה מהירה לרכב שלכם, בדרך כלל תצטרכו לשלם על כך בהתאם.
יתרונות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית
על מנת להנגיש כלי רכב חשמליים לנהגים, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר אנשים אשר מתקינים תחנת טעינה לרכב חשמלי בביתם. זוהי דרך קלה להטעין את הרכב בבית מבלי לצאת ולמצוא עמדת טעינה ציבורית.
בתוך כך, היתרונות של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית כוללים את היכולת להטעין את המכונית במהירות, חיסכון בכסף בדלק והפחתת פליטות בצורה משמעותית. אמנם תצטרכו לשלם על חשמל, אבל זה בהחלט יהיה יותר זול מאשר טעינת הרכב בעמדה ציבורית כלשהיא.
משך זמן טעינת רכב חשמלי בעמדות שונות
כמה זמן לוקח לטעון רכב חשמלי בעמדת טעינה, ובמה תלוי משך הזמן של הטעינה? ובכן, אין תשובה אוניברסלית לשאלה זו. משך הטעינה תלוי בקיבולת סוללת הרכב, בעוצמת המטען וכן בהספק הכוח של עמדת הטעינה, בתשתיות החשמל ועוד.
מטענים מסוימים יכולים לטעון מכונית תוך 15 דקות ל-80% – 85% סוללה, בעוד שאחרים עשויים להימשך עד 4 שעות וגם לילה שלם. מכונית חשמלית טיפוסית נטענת תוך 20 דקות, אך הטעינה הזו היא בדרך כלל טעינה חלקית בלבד.
האם אפשר לטעון רכב חשמלי "יותר מדי"?
זה לא שאפשר לטעון סוללה "יותר מדי", אבל לא מומלץ להשאיר את הכבל מחובר לרכב לאחר סיום טעינת הסוללה. אם סיימתם לטעון את הסוללה של הרכב, הקפידו לשחרר את כבל החשמל והימנעו מזירוז הבלאי של הסוללה וכן של העמדה עצמה. שימוש יתר לעולם לא יכול להועיל יותר מדי בטווח הארוך.